Living the American dream

Visum, inpakken en aftellen

Hoi hoi!

Nog maar 12 dagen (gelukkig houd ik het helemaal niet bij..) voordat ik vertrek! Het komt al zo dichtbij, en toch lijkt het nog zo ver weg.. Aan de ene kant leuk natuurlijk, maar ik vind het nu ook wel erg spannend worden!

Afgelopen woensdag ging ik met mama naar Amsterdam om m'n visum te regelen. We moesten vroeg opstaan, want we moesten er om 8:30 al zijn! Gelukkig was dat allemaal gelukt, en zat ik, na een soort van gefouilleerd te zijn en m'n papieren (!) door een scanapparaat gedaan te hebben, te wachten totdat het mijn beurt was. Eerst moest ik naar een raampje waar een Nederlandse man om al mijn papieren en mijn pasfoto vroeg. Mijn pasfoto achtergrond was eigenlijk te donker, maar hij vond het nog net goed. "Volgende keer écht wit!". Ja ja. Daarna mocht ik mijn vingerafdrukken afgeven en weer gaan zitten. Wachten om naar het volgende raampje te gaan. Daar zat een Engelstalige man, en hij vroeg me waarom ik naar Amerika ging, waarom ik dat wilde, of ik er al vaker geweest was.. Dat soort dingen. Hij vertelde me toen dat m'n visum was goedgekeurd en dat ik hem volgende week thuis kon verwachten!

Mama en ik zijn daarna nog gaan winkelen in Amsterdam en naar m'n oma's verjaardag geweest, dus al met al een geslaagde dag.

Nu heb ik al afscheid genomen van bepaalde mensen, en ben ik druk bezig met dingen inpakken. Niet alleen voor Amerika, maar ook voor de verhuizing! Lekker dubbel dit dus. Wat neem ik wel mee, wat neem ik niet mee, en wat kan er weg? Zo ben ik heel mijn kast doorgelopen, en alles ligt nu netjes gesplitst.

Het enige wat ik nu écht nog moet regelen, is een spuit voor kinkhoest. We hebben twee weken geleden deze vaccinatie al besteld bij de apotheek, maar hij is nu nog niet binnen. Maandag maar even een afspraak bij de GGD maken, denk ik dan maar. Ik heb nog een paar afspraken staan (tandarts, kapper..) maar dat is eigenlijk alleen maar goed! Zo hou ik mezelf bezig en gaan de dagen wat sneller.

Nou, ik ga eventjes mijn lenzen ophalen, en daarna maar weer eens even m'n kamer op orde maken. Als jullie trouwens een notificatie willen krijgen als ik een nieuwe post upload, kun je aan de rechterkant je e-mailadres achterlaten.

Houdoe!

Iris

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!