Living the American dream

Nog maar 4 maanden!

Hoi hoi allemaal!

Beetje een late update, oeps! Gelukkig heb ik nu even tijd om een blog te schrijven... Al weet ik niet zo goed waar ik precies moet beginnen. Het is niet veel, het is niet weinig, maar het is iets!!

Oud en Nieuw vieren ze hier een beetje anders dan in Nederland. Waar wij massaal de straat op gaan om vuurwerk af te steken en te bekijken, is dat hier niet helemaal het geval. Ik ben op oudjaars avond naar een ijshockey wedstrijd geweest, en daarna zijn we bij vrienden van m'n hostouders oud en nieuw wezen vieren. We hebben op tv naar de 'ball drop' gekeken (die grote bal die in Times Square naar beneden valt.. Die ja) en zijn daar nog een paar uurtjes rond blijven hangen. Ik heb zelf niet veel vuurwerk gezien, dus dat miste ik wel! En oliebollen natuurlijk, aangezien ik niet echt tijd had om die te maken.

Een week later begon school weer; ook erg interessant. M'n klassen zijn erg leuk, maar ik ben er wel achtergekomen dat iedere week nieuwe lessen bedenken voor kleine kinderen toch best moeilijk kan zijn. Maar ja, ik heb voor deze klas gekozen, dus dan zal ik het toch maar moeten doen! Ik vind m'n AZ/US History klas erg leuk, m'n docente is erg leuk en het is interessant om over de geschiedenis van Amerika te leren. In Show Choir zijn we bezig met het voorbereiden voor ons concert volgende maand, en dat blijkt toch pittiger te zijn dan verwacht! Dansen en dan ook nog in je eigen 'sectie' blijven zingen is vrij lastig. Maar we komen er wel. Heb er wel vertrouwen in.

De repetities voor de musical zijn ook in volle gang, wat erg leuk is! We doen niet de film versie van Grease, maar de originele versie voor Broadway uit 1971. Er zijn dus een paar 'extra' liedjes die we doen, en liedjes die er niet in zitten die erg populair zijn, maar dat maakt niet uit. We maken er gewoon een hele goede show van! Ook zijn de 'tech' groepen weer begonnen; ik help mee met de kostuums en 'publicity', oftewel zorgen dat er reclame gemaakt wordt voor de show, dat de play bills gemaakt worden enzovoort.

Ik heb Carnaval dit jaar natuurlijk wel misgelopen, maar ik krijg er ook heel veel voor terug! En volgend jaar ga ik gewoon weer, haha. Alles komt nu zo dichtbij: de musical, prom, alle laatste dingen doen en dan alweer naar huis... De tijd vliegt echt voorbij. Het is zo raar; toen ik voordat ik wegging blogs van vorig jaar aan het lezen was, kon ik het me niet voorstellen dat een jaar zo snel voorbij kon gaan. Maar echt: time flies when you're having fun!!

Ik zie jullie aan het eind van de maand/begin volgende maand weer voor een update!

Iris

Reacties

Reacties

Riet de Groen (oma)

Hoi,meisje,fijn dat voor jou de tijd snel gaat,hier gaat het nu wel lang duren voor je terug komt,maar ik ben blij dat je het zo leuk hebt,dat verzacht het gemis.het is weer een mooi verslag over je belevenissen,kijk uit naar de volgende!! Dikke kus Oma xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!