Living the American dream

New York & Eerste week!

Hoi iedereen!

Nou, mijn eerste schoolweek (nouja, week.. Ik startte op woensdag) zit er ook weer op! Het was echt superleuk, en iedereen was heel erg aardig.

Over school zal ik dadelijk iets vertellen, nu is het eerst tijd voor de New York oriëntatie! Wat was dat vet zeg. Alles was zo groot en er waren zó veel mensen! De eerste avond toen we aankwamen waren we allemaal best moe, maar aangezien het ook best warm was in New York, zeiden we met een flink aantal meiden dat we toch best wel wilden gaan zwemmen. Er zat namelijk een zwembad in het hotel! En niet zomaar ergens; het zwembad was in de lobby. Heb nog nooit zoiets gezien. We moesten eigenlijk wachten op de grote groep Duitsers voordat we konden gaan eten, maar toen ze om er 9 uur nog niet waren, gingen we toch maar beginnen aan onze pizza's.

De volgende ochtend moesten we om half 8 al aan het ontbijt zitten. Die dag zijn we naar verschillende locaties in New York geweest, wat supervet was. We zijn in Chinatown geweest, hebben over de Brooklyn Bridge gelopen, hebben in het Hard Rock Café gegeten en als afsluiter van de dag gingen we naar 'The Top of the Rock', helemaal bovenin het Rockefeller center. In dit gebouw worden veel tv shows opgenomen, zoals Saturday Night Live en the Tonight show met Jimmy Fallon, dus dat is supertof! Het uitzicht vanaf dat gebouw was echt ge-wel-dig. Ik zal proberen wat foto's hier te uploaden, maar ze staan ook op m'n facebook!

De tweede dag mochten we een uurtje langer uitslapen, wat niet verkeerd was na zo'n superdrukke eerste dag. Die dag zijn we ook veel wezen doen, zoals het 9/11 memorial, een boottochtje (vooral om the Statue of Liberty te zien!) en Coney Island, wat in principe gewoon een grote kermis is die er altijd staat. Ik ben daar naar de Freak Show geweest (wat indrukwekkender klinkt dan het is) en in de Cyclone geweest, de oudste Rollercoaster die in Coney Island staat. 's avonds zijn we pizza wezen eten en daarna hadden we vrije tijd op Times Square (alhoewel ik liever iets langer dan een uur had gehad - wat was daar veel te doen!). Ik was met een groepje andere meiden en toen we op Times Square aankwamen spotten we meteen de Disney Store... Waar we vervolgen ongeveer een half uur hebben rondgelopen als kleine kinderen. Hoe volwassen zijn wij? :-)

Daarna was het alweer tijd om terug naar het hotel te gaan en te gaan slapen. Sommige mensen moesten namelijk al om 3 uur de volgende morgen op om hun vliegtuig te halen! Ik had meer geluk - ik mocht om 7 uur opstaan, om mijn vliegtuig van 10:29 naar Phoenix te halen. Ik was zó zenuwachtig, vooral omdat ik in m'n eentje moest vliegen, maar natuurlijk ook om m'n gastgezin te ontmoeten. Maar wat zijn ze lief zeg! Ik voel me echt al ontzettend thuis hier, wat superfijn is. Ook heb ik al wat vrienden gemaakt, mede dankzij m'n gastzusje! Zondagavond zijn we namelijk met wat vrienden/collega's van haar naar Legally Blonde de musical geweest, wat echt supertof was.

Woensdag was het tijd voor school! Dinsdag had ik m'n vakken gekozen, en m'n rooster voor de komende twee semester ziet er zo uit:

SEMESTER 1:
1 - English III
2 - Theatre II
3 - Student Council
4 - Lunch
5 - Child Development

SEMESTER 2:
1 - US/AZ History
2 - Advanced Dance
3 - Student Council (wat ik waarschijnlijk nog verander)
4 - Lunch
5 - Photo I

Iedereen op school is echt heel erg aardig tegen me. Ze zijn heel erg open hier, wat superfijn is. M'n leraren zijn ook echt heel leuk, en allemaal heel erg 'excited' dat ze een exchange student in hun klas hebben. Er komen hier per jaar 2 exchange students, dit jaar ben ik heb, samen met een meisje uit Duitsland. Die heb ik ook al ontmoet, en ze is echt superaardig.

Ik zou nog wel tienduizend andere dingen willen vertellen hier, maar m'n blogpost is nú al te lang. Sorry daarvoor, trouwens! Ik hou jullie tenminste wel op de hoogte ;)

Tot later!

Iris

Reacties

Reacties

Maud

Heee Iris!

Super leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent! Ik vind het echt super dapper dat je in je eentje naar Amerika durft te reizen. Ik zou dat super eng en spannend vinden haha!:)
Je vakken klinken echt super interessant en ik ben benieuwd wat jij er van gaat vinden, maar dat zullen we vast nog wel lezen. Heel veel plezier en geniet!

Tot de volgende blogpost!

X Maud

Tem

Wow Iris wat gaaf allemaal!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. En het klinken allemaal leuke vakken.

Nog heel veel plezier!
Ps. Totaal geen probleem met een (te) lange blogpost!
Dikke Kus Tem!????

Kimberly

Het klinkt allemaal zo gaaf! Ik ben echt blij dat je het leuk hebt daar.
xxxx

Annabel??

Hee iris!
Ik ben helemaal jaloers op jou! Super vet dat je dat allemaal mag doen! Misschien dat je nog wel doorbreekt! Hahaha. Ik vind je verhalen super leuk om te lezen, dus post maar lekker lange story's hoor ????????

Xxxxx Annabel :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!